Vprašanja in Odgovori Tai Chi Chuan

Poglobljen odgovor na to vprašanje ponujamo v naši seriji predavanj. Lahko pa rečemo, da je TAI CHI CHUAN notranja borilna veščina, to je fizično uporabljen vidik kitajske znanosti Yina in Yanga oziroma narave nasprotij. Je borbeni stil, ki so ga razvile generacije znanstvenih raziskav v borilnih veščinah in ki se razvija še danes. TAI CHI CHUAN danes je mogoče najlažje prepoznati po obliki borilne veščine, ki jo skupine starjših ljudi vadijo po parkih. To je v glavnem zaradi tega, ker je eden pomembnih stranskih učinkov njegove znanstvene strategije promocija zdravega telesa in dvigovanje kondicije notranjih organov.

on Četrtek Januar 05 by DOJO Ančnik
Was this helpful?

Naši tečaji pokrivjo ves tradicionalni družinski slog Yang. V času enega leta se lahko učenec nauči le nečesa iz te bogate vsebine. Potiskanje rok se vpelje, ko učenec pokaže več znanja iz temeljnih predmetov. Kot del vadbe se lahko vpelje tudi vadba s sabljo, da bi omogočila širši pogled na Tai chi chuan.

on Četrtek Januar 05 by DOJO Ančnik
Was this helpful?

Vse, kar opisujemo kot "notranjo borilno veščino," meri na stil, ki se prej osredotoča na namen vodenja giba kot pa le na akcijo in reakcijo. Notranje borilne veščine se tudi nagibajo k temu, da rajši črpajo svojo energijo iz elektromagnetskih sil telesa (ali chi) kot pa uporabljajo golo moč, da bi aplicirale svoje zmožnosti. Z vidika mišičnega sistema notranje borilne veščine temeljijo bolj na razvrstitvi okostja in moči kit kot pa na gibih velikih mišic za njihovo aplikacijo. Notranje borilne veščine so bolj znanstvene pri aplikaciji in metodah treniranja, gradijo globoke temelje preden v bistvu omogočijo učencu pristop do nadstavbe borbenih aplikacij. To je vprašanje, na katerega je zares težko na hitro odgovoriti. Če vas to zares zanima, vam predlagam avtorja kot sta Yang Jing Ming ali Bruce Kumar Frantzis. Oba sta borilna in poklicna strokovnjaka, ki razlagata stvari na zelo berljiv in ekspliciten način.

on Četrtek Januar 05 by DOJO Ančnik
Was this helpful?

Morda ste videli predvsem starejše ljudi, kakor tudi mladino, ki so vadili TAI CHI CHUAN počasi. To je forma, ki jo vadijo. Formo se vadi počasi v večini TAI CHI CHUAN stilov, čeprav obstajajo tudi hitre, eksplozivne forme. Če sprašujete po koristi, potem mislim, da vas zanima koristnost v boju. V dejanskih aplikacijah in samozaščitnih situacijah se gibi pospešijo do dejanske borbene hitrosti. Seveda ne morete pričakovati, da, če se premikate počasi, presenetite nasprotnika, ki ima hitre reflekse. Toda notranji mir in umirjenost, pridobljena s počasnim treniranjem forme, lahko pomagata, da umirimo situacijo v svoji glavi, ter tako dobimo možnost, da jasneje analiziramo fizične podatke. Veliko koristi je od počasne vadbe, toda če vedno vadite le formo in nikoli ne mislite na borbene aplikacije, se ne slepite in ne mislite, da vas to dela boljšega borca. Jasno je treba razložiti, da so forme forme, borba pa je borba. Forma vam omogoči osnove in možnost, da analizirate vaš lastni položaj. Če se želite boriti, se morate boriti in razmišljati o resnični uporabi tehnik.

on Četrtek Januar 05 by DOJO Ančnik
Was this helpful?

Počasna vadba ima več učinkov: najprej vam dovoli, da s samoanalizo izboljšate vaše drže [stances] in položaje. Učinkovitejša drža in odprava okornih izgubljenih gibov je druga glavna korist vadbe TAI CHI CHUANA. Če vadite hitro, nimate časa za analizo, zato tudi v hitrih stilih forme vadite na začetku počasi. Namen TAI CHI CHUAN vadbe je tudi, da tistega, ki vadi, popelje v meditativno stanje. Hitro gibanje poviša srčni utrip, pospeši dihanje, stisne mišice in krvne žile ter s črpanjem več krvi v mišice omeji pretok krvi v možgane. Te fiziološke spremembe otežijo to, da bi ostali v meditativnem stanju. TAI CHI CHUAN je tudi forma narejena za to, da zadrži nizek srči utrip in pretok krvi uravnovešen, četudi bi se znašli v stresnem položaju, kakršen je boj. Počasna vadba vas dlje časa zadrži v stresnih položajih ter tako povečuje vašo moč v borilnih pozah veliko hitreje, kot bi se to zgodilo z borilno hitrostjo. Počasna vadba utegne biti sprva zelo stresna. Ugotovite lahko celo, da vam drgetajo noge – to pa zato, ker potrebuje vaše telo dlje časa, da se privadi na fizične dražljaje. Sčasoma postanete močnejši in ko boste močnejši, takrat se boste zmogli tudi bolj sprostiti. Še ena točka, ki skrbi veliko ljudi, je kontrola dihanja. Ko se premikate počasi, lahko bolj kontrolirate vaše dihanje kot pa pri šprinterskih hitrostih.

on Četrtek Januar 05 by DOJO Ančnik
Was this helpful?

Nikakor ne. Pravzaprav, tisti, ki pričnejo z vadbo TCC prej, imajo od tega več kot tisti, ki so začeli v kasnejših obdobjih svojega življenja. Eden glavnih razlogov za to je, da se telo v mladosti hitreje navadi na nove napore. Mnogi boljši mojstri, ki jih vidimo danes že precej v letih, niso šele začeli. Mnogi mojstri TCC, ki so v svetovnem vrhu, so začeli z vadbo v rani mladosti in vadba vsega življenja jih je pripeljala do nivoja, kjer so danes. Morda so bili prav vešči tudi v mladosti, toda v zrelih letih so pač bolj izkušeni, predvsem pa pametnejši, zaradi česar je tudi njihova veščina boljša.

on Četrtek Januar 05 by DOJO Ančnik
Was this helpful?

Da, absolutno. To je težko opaziti, ko gledamo skupino starejših ljudi, ki zelo počasi vadi formo na bolj poln, neagresiven način. Danes mnogi ne učijo borilnih konceptov veščine. Slišal sem, da ljudje oglašajo TAI CHI CHUAN kot miroljubno borilno veščino, kakor tudi, da se kdo loti TAI CHI CHUANA, ker ta ne vsebuje boja. Nič ne more biti bolj oddaljeno od resnice. TAI CHI CHUAN promovira notranjo umirjenost in uravnovešenost, njegove borilne aplikacije pa ga uvrščajo med najbolj znanstvene in, po mnenju nekaterih, tudi najhujše borilne veščine. Čeprav so v manjšini, nekateri ljudje še vedno razumejo pravo naravo veščine. TAI CHI CHUAN je popolna veščina in njegove prednosti so lahko uresničene le, če ga popolnoma raziščemo in razumemo. Če se odpovemo spoznanju enega dela predmeta, je to škodljivo in učenca omeji, da ne more nikoli doseči najvišjih nivojev. Ne pravim, da se mora kdo učiti boja in potem to tudi zares početi, temveč razumevanje boja v veščini odpre subtilna vrata v mirnejše aspekte, ki jih sicer ob osnovni vadbi ne bi nikoli opazili.

on Četrtek Januar 05 by DOJO Ančnik
Was this helpful?

Obstaja pet glavnih stilov TAI CHI CHUAN ali družin. Ti so Chen, Yang, Wu, Wü in Sun. Ob teh stilih so bili oblikovani še nekateri sodobni tekmovalni stili, v glavnem forme z različnim orožjem (sablja, palica...) To so najvidnejši stili, vendar znotraj njih obstajajo pododdelki. Več manjših stilov je, ki so jih razvili zunaj omenjenih, pa niso nikoli zasloveli. Ni enega stila, ki bi bil boljši od kakega drugega. To je odvisno od osebnega okusa in telesnega tipa. Teorije se medseboj rahlo razlikujejo, vendar vsebujejo raziskave, ki so jih vložile cele generacije. Borilna veščina je znanost, ki se razvija hkrati s temi, ki jo vadijo. Človeškega uma ni mogoče omejevati. Vsak dan odkrivamo nove stvari o starih idejah.

on Četrtek Januar 05 by DOJO Ančnik
Was this helpful?